Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.01.2011 14:27 - пеене и падение
Автор: napeto Категория: Забавление   
Прочетен: 1380 Коментари: 4 Гласове:
5



     Бях на десет години – чиста и непорочна възраст.  От висотата на своето десетилетие съзнавах , че пеенето нещо ми куца.За това прозрение голяма заслуга имаше по-големия ми брат.Той пееше невероятно , с китарата бе на “ ТИ“ и рецитираше Некрасов в оригинал – неща, които и сега са на светлинни години от мен.Бях под душа . Почувствах се , като бяла хризантема и запях от сърце песента на Лили. На вратата се почука и ясно чух гласа на моя артистичен брат:

-                    Сестричке с твоето гласче можеш да си купиш инвалидно трабантче с предимство.

Листата на бялата хризантема се сгърчиха , като попарени. Няма да обяснявам за чувствата си защото, ако брат ми разбере , ще похарчи целия семеен бюджет за персонална охрана.

           Желанието ми за общуване с музиката бе непреодолимо........... и тогава настъпи моя звезден миг . В училищния оркестър набираха желаещи. Е аз бях. Държах в ръце прекрасен тенор . И тъпан да беше пак щях да съм безумно щастлива.В мечтите си виждах , как подскачам с походката на мажоретка и си свиря .... свиря.....

           За да станат мечтите реалност трябваше да присъствам на всички дълги и изнурителни репетиции. С много упоритост и търпение аз присъствах ли , присъствах. Благодарение на своята усърдност научих да свиря , като виртуоз тоновата стълбица и в двете посоки.Бях горда със Себе си, .... ама пак разочарование ! На една репетиция преди деня на “ Славянската писменост” , преподавателят чийто слух бе “ нечовешки “ , намръщи чело, нос и устни. Ушите му потреперваха, като камертон. Тръсна глава и измуча :

-                      Стоп !!!  - посочи групата от ляво. Евро левицата , о съжалявам , че вмъкнах термин от по- късното си детство.  Та у “ лево “ настъпи тишина.

-                    Стоп !!!- и от дясно стана тихо.Свирещите останахме 5-6 ученика. Това го приех , като предизвикателство и започнах да свиря два пъти по – силно .   ДО – РЕ – МИ – ФА- СОЛ – ЛА – СИ-  ДО  и обратно . Учителят направо изпадна в делириум . Първо почервенея , после доби вида на мамините лозови сърми. Изгубил дар слово преподавателят ме посочи с пръст - страшен и голям, като цев на “ Гаубица “. След това   показа вратата.         

Пак плесница ...... ................................

           Трябваше ми известно време отново да стъпя на крака и да реша как да овладея страстта  си към музиката и по  -  точно нейното възпроизвеждане, без това да скверни слуха на нечии нежни уши. Идеята дойде неочаквано , като градушка при не застрахован стопанин – БУФОСИНХРОНИСТ !!! Това ще е !!!  В моето накъсано от противоречия детство , относно слухът на околните и моя талант , пак проблесна светлина . Да ама – Не , както казваше един наш публицист . След първата репетиция в кръжока се чувствах отново съсипана . Трябваше да си отварям устата на песента “ Нека да е лято “ , а това ако не го изпееш лично си губи целия смисъл . На втората репетиция не отидох .

           След дълги дни и нощи на размисъл , му намерих цаката . Когато оставах сама в детската стая  приближавах до фикуса и му пеех с много любов. Той сякаш започна да расте по – бързо , а листата му ми кимаха доволно . Но и това малко щастие се срути след подмятането на моя брат

 / вече стана дума за неговата особа/ .

-          Дребната , не се престаравай с кресчендото защото тапетите почнаха да падат .

Наранена и неразбрана разбрах , че е по – добре да си мълча . Да не пея даже и на ум / откъде да съм сигурна , че няма да налетя на телепат / Да не слушам даже музика за да не се изкуша да припявам . Въобще внедрих равновесие в душата си . Едва ли има  човешко същество , което би разбрало какво ми костваше това . Сега се чувствам щастлива отново  . Поотраснах... Минаха няколко десетилетия . На  последното /десетилетие/ съм му невероятно благодарна . С професионализъм на  хирург то изряза , тумора - желанието ми да възпроизвеждам музика . Нещо още по добро – направо забравих , че я има . Сред спокойствието  и тишината в  главата си, мога да заявя категорично:“ГОСПОДИ , КОЛКО СЪМ ЩАСТЛИВА ..... !!!!! ???? “. Само се безпокоя  , че в това време на безсмислие след някоя и друга година мога да спра и да мисля !

А то май само това ми остана !

 





Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Браво, умееш да пишеш. Имаш много ...
29.01.2011 16:16
Браво,умееш да пишеш.Имаш много живо чувство за хумор и е приятно да се чете написаното от теб.Благодаря че разведри деня ми.
цитирай
2. анонимен - ами то само едно писане ми остана-)
29.01.2011 19:03
и аз благодаря
цитирай
3. анонимен - Хей, защо спря да пишеш?Не се обе...
09.02.2011 16:18
Хей,защо спря да пишеш?Не се обезкуражавай.Аз чакам с нетърпение да прочета нещо от теб.Да се представя-анонимен1.,по-точно-анонимна.
цитирай
4. napeto - -)
09.02.2011 20:52
ами малко проблеми с ремонти.... ама скоро
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: napeto
Категория: Забавление
Прочетен: 41506
Постинги: 21
Коментари: 54
Гласове: 116
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930